Przeskocz do treści

Sprawozdanie z wycieczki klas 6c i 6d

W dniach od 16 do 18 maja  klasy 6c i 6d były na wycieczce na Kaszubach
i w Malborku. W pierwszy dzień o 6.00 rano wyjechaliśmy do Szymbarku. Około południa dotarliśmy do Centrum Edukacji i Promocji Regionu. Zobaczyliśmy tam najdłuższą deskę świata i dom do góry nogami, w którym można się było przewrócić. Gabrysia z 6c próbowała zagrać na największym na świecie fortepianie, jednak miała chorą rękę i nie udało jej się. Byliśmy także w bunkrze Tajnej Organizacji Wojskowej „Gryf Pomorski”, Domu Sybiraka i w wagonie, którym przewożono ludzi do obozów koncentracyjnych. Z Szymbarku udaliśmy się do Kartuz, gdzie zobaczyliśmy stolicę Kaszub, a w niej kolegiatę z dachem
w kształcie trumny, żeby przypominała zakonnikom o śmierci.

Pod wieczór zakwaterowaliśmy się w gospodarstwie agroturystycznym.
Po obiadokolacji spędziliśmy czas na spacerze wokół jeziorka i zabawie na placu zabaw.

Drugiego dnia pojechaliśmy do Trójmiasta. Zwiedziliśmy żaglowiec
„Dar Pomorza”, spacerowaliśmy po molo w Sopocie, a w Gdańsku chodziliśmy po Starym Mieście oraz Westerplatte.

Trzeciego dnia pojechaliśmy do Malborka, gdzie obejrzeliśmy zamek krzyżacki.
W drodze powrotnej wstąpiliśmy do Grudziądza i posililiśmy się w McDonaldzie. Wracając do domu śpiewaliśmy piosenki znane i lubiane.

Bardzo podobała nam się ta wycieczka. Mnie najbardziej zaciekawiło życie ludzi w łagrach. Wszystko było ciekawe. Mamy nadzieję, że tam wrócimy. Wchodzenie na wieżę Kościoła Mariackiego w Gdańsku było okropne, ale daliśmy radę.